Widget not in any sidebars

01-16-12 --PROGRESS Aerial Yoga 01-- Vita LoFria, center, leads a unnata aerial yoga class in the aerial wheel pose at Vita-Prana Yoga Studio in Smyrna. STAFF/JON-MICHAEL SULLIVAN

Za jogu koja se izvodi u zraku postoji više naziva, a kod nas je usvojen naziv aerial joga. Ova vrsta joge predstavlja novo tumačenje tradicionalnih tehnika joge, ali istovremeno je i nadogradnja svih ostalih joga tehnika. Kada pomislimo na jogu svi imamo predođbu asana koje se izvode na parteru, ali aerial joga na prvi i svaki sljedeći pogled izgleda potpuno drugačije.

Sa principima ove vrste joge, kao i sa samom tehnikom, upoznati će nas Aneta Vlaški Neubert,  instruktor aerial joge.

a6

„Specifičnost ovog pravca je u tome što se vježbe izvode uz pomoć marama od posebnog svilenkastog materijala koje su specijalnim sistemom kačenja vezane za plafon. Zahvaljujući lebdjenju u zraku, nema pritiska na kičmene pršljenove i zglobove. Aerial joga je specifična i po tome što omogućava izvođenje pokreta koji nisu mogući pri prakticiranju drugih vrsta joge, niti u bilo kom sportu. Tijelo se lako navikava i brzo uči, pa se izvode pokreti koji su ranije bili nezamislivi.”

a5

„U Yoga Gym uglavnom dolaze djevojke, pa kada vidite desetak djevojaka koje vise sa plafona, to ne može da vas ne asocira na cirkusku tačku. A aerial joga zaista i kombinira tehnike joge, vještine akrobatike, kao i joga masažu. Za aerial jogu koriste se hammock marame, koje omogućavaju da se vježbe izvode na visini od oko metar i po od poda. Ove marame omogućavaju i kvalitetnije opuštanje, veće istezanje i inverzne, naopake pozicije koje neverovatno prijaju. Marama može da izdrži pokrete i akrobacije osoba teških do 450 kilograma, mada kod nas uglavnom dolaze mnogo lakše djevojke”, duhovito objašnjava Aneta.

Aerial joga predstavlja evoluciju tradicije joge. U njoj se koristi sila gravitacije koja doprinosi da se tijelo opušta dok se ujedno povećava snaga, centrira um i uzdiže duh. U engleskom jeziku se za aerial jogu često vezuje termin „joga high”, jer nas ona uzdiže i u bukvalnom i u figurativnom smislu.

a4

Uz redovno vježbanje vraća se suptilna snaga, cijelo tijelo se energizira, a kao i u drugim joga t10stilovima sve vježbe utiču i na povećanje sjvesnosti i pročišćavaju duh.

Tokom vježbanja tijelo je djelomično ili u cijelosti podržano maramama. Koristeći mekan, ali ujedno izdržljiv svilenkast materijal koji visi sa plafona, vježbač istražuje nove i tradicionalne asane. Na taj način povećava se fleksibilnost, omogućava se veći broj različitih pokreta, bilda se snaga, ispravlja kičma, a primjećen je i blagotvoran uticaj na cjelokupan nervni sistem.

Aerial joga je i duhovna vještina jer je koncept svakog treninga takav da aktivira sve čakre, od prve – korjenske, do posljednje – krunske. Uz pomoć marame čak i početnici mogu da vježbaju inverzije i tako aktiviraju krunsku čakru. Aktiviranjem svih sedam čakri smiruje se duh i postiže unutrašnji balans.

t6

Istovremeno se kroz prakticiranje asana razvija svjesnost o suptilnom energetskom telu. Širom svijeta pojavljuju se podtipovi aerial joge, pa je kod nekih naglasak na fitnesu, a kod nekih na performansima i cirkuskim aktobacijama. Vježbanjem se postiže bolja kontrola mišića, a snaga postaje znatno veća.

„Predrasuda je da je aerial joga teška i da je mogu prakticirati samo napredni vježbači. Naprotiv, ona može da bude i značajno lakša, a svakako je atraktivnija. Kao i sve tehnike joge, i aerial joga utiče i na kardio-respiratornu izdržljivost. Vježbe nisu teške, ali ni lake. Uvek su prilagođene sposobostima vježbača, tako da sve vrijeme treninga održavamo adekvatnu aktiviranost tijela”, kaže Aneta.

a2

„Najinteresantnije je to što vježbanjem aerial joge spajamo dobru zabavu sa kvalitetnom relaksacijom. Ona nije značajno teža, ali je značajno zabavnija od ‘obične’ joge. Ipak, svako ko dođe u Yoga Gym proći će i konsultacije sa trenerima kako bismo utvrdili postoje li eventualna ograničenja”, završava Aneta Vlaški Neubert, yoga instruktor u Fitness club Yoga gym 49, Beograd, Srbija.

Joga koja se izvodi u zraku pomaže kod istezanja kičme i leđnih mišića jer omogućava da se tradicionalne joga poze izvode intenzivnije i duže. Ove vježbe tijelu daju ravnotežu, a uz pomoć ležanja u marami postiže se i dublja relaksacija.      .