Prema mišljenju stručnjaka, kuhanje na pari je jedan od najzdravijih načina pripreme hrane na svijetu.

Kratka povijest

Kuhanje na pari nije novo izmišljena metoda. Ovaj način kuhanja koristi se već tisućama godina.

Kuhanje na pari je igralo važnu ulogu u životu mnogih naroda svijeta.

Riža – glavno jelo naroda Istoka – je najbolja upravo kuhana na pari.

Kinezi koriste kuhanje na pari već više od 3.000 godina. U provinciji Yunnan pronađeno je drevno posuđe za kuhanje na pari od kamena. Kasnije su Kinezi za kuhanje na pari koristili posuđe od lišća, a danas – od bambusa.

U Indiji, modak – ritual nuđenja hrane Ganešu – uključuje knedle kuhane na pari, punjene kokosom i smeđim šećerom.

Kus-kus je poznato jelo od pšenične krupice kuhane na pari, koje potječe iz Afrike. Ovo jelo je opisano u dnevniku Ibn Battute –  velikog putnika i pisca, koji je živio u 14. stoljeću. Kus-kus je i dan danas omiljeno jelo u Africi, a postao je popularan u cijelom svijetu.

Dobrobiti kuhanja na pari

Kuhanje na pari je jedna od najzdravijih metoda pripreme hrane. Ali ne samo to. Kuhanje na pari je poseban način pripremanja hrane, koji omogućuje da namirnice zadrže svoj izvorni izgled, okus, boju i sok. Zato, ako želite zadiviti Vaše prijatelje finim, zdravim i profesionalno pripremljenim obrokom – skuhajte ga na pari!

 

Kuhanje na pari…

1. Čuva strukturu namirnica

Mnoge vrste povrća se brzo raskuhaju i izgube svoj oblik. Ali, ako kuhate na pari, ne morate brinuti da će Vam se povrće pretvori u pire.

Za razliku od drugih načina pripreme hrane, kuhanje na pari ne uništava staničnu strukturu namirnica i njihovu izvornu aromu.

2. Čuva vitamine i minerale

Kod kuhanja na pari, gubitak vitamina i minerala iz namirnica je minimalan.

Na primjer, kod kuhanja na pari brokula gubi samo 11% flavonoida. Kod kuhanja u vodi ovaj gubitak je 66%, a kod kuhanja u mikrovalnoj – zapanjujućih 97%!

Kod kuhanja na pari brokula zadržava 80% vitamina C, dok kod kuhanja u vodi – samo 30%.

Zbog toga, ako želite jesti hranu bogatu prirodnim vitaminima i mineralima, kuhajte je na pari ili jedite u sirovom obliku.

3. Čuva okus, boju i sok namirnica

Kuhanjem na pari namirnice zadržavaju svoju izvornu boju, okus, svježinu i sočnost.

4. Sofisticirani način dodavanja okusa hrani

U vodu koju koristite za kuhanje na pari možete dodati razne začine ili temeljac. Tako hrani možete dodati nevjerojatne okuse i arome.

5. Štedi energiju

Kuhanje na pari omogućuje istovremeno pripremanje hrane na nekoliko razina, što štedi energiju.

U Indiji iskusne domaćice pripremaju cijeli obrok na pari u posebnom posuđu na nekoliko razina.

6. Nije potrebna primjena ulja – a rezultat je lagana i zdrava hrana

Kod kuhanja na pari nije potrebno koristiti ulje. Rezultat toga je zdrav, ukusan i lagan obrok.

Ako želite, prije serviranja možete preliti povrće s nekoliko žlica maslinovog ulja.

7. Kuha se gotovo sve – od povrća do ostalih namirnica

Kada govorimo o kuhanju na pari, obično mislimo na povrće.

Ali kuhanje na pari nije ograničeno samo povrćem. Na pari možete kuhati i sve ostale namirnice.

3 načina kuhanja na pari

  1. Klasično kuhanje na pari

    Namirnice se stave u cijedilo, mrežicu ili poseban umetak iznad kipuće vode. Na takav način možete pripremati voće, povrće, paštu i mnoge druge namirnice.

  2. Kuhanje na pari u vlastitom soku

    Zamotajte namirnicu u papir za pečenje, lišće bambusa (kineska metoda) ili lišće banane (indijska metoda) i stavite iznad kipuće vode. Namirnica će se skuhati na pari u vlastitom soku. Ova metoda je odlična za recepte koji uključuju mariniranje.

  3. Kuhanje žitarica na pari

    Ovo je tradicionalni istočni način pripremanja riže i drugih žitarica na pari.

    Rižu kratko popržite i zalijte kipućom vodom. Posolite, poklopite i kuhajte na laganoj vatri 10-15 minuta, sve dok riža ne upije svu tekućinu. Nakon toga isključite vatru te ostavite rižu da odstoji još 15-20 minuta.

    Bitno je da tijekom kuhanja ne dižete poklopac i ne miješate rižu.

 

 

Vrijeme pripreme povrća na pari

Namirnica Vrijeme kuhanja na pari
brokula, cvjetovi 4-6 min
kupus, naribani 5-8 min
grašak 2-3 min
kelj pupčar 12 min
tikvice 6-7 min
šparoge 8-10 min
mahune 8-10 min
mrkva, narezana na prutiće 5-7 min
karfiol, cvjetovi 6-10 min
patlidžan, narezani na kocke 5-6 min
paprika 2-4 min
zeleno lisnato povrće 3-5 min
koraba 30-35 min
luk, cijeli 20-25 min
gljive 4-5 min
paradajz 2-3 min
krumpir, narezan na kockice 10-12 min

Navedeno vrijeme kuhanja povrća se odnosi na kuhanje u posuđu od bambusa ili inoksa. Vrijeme pripreme povrća u aparatu za kuhanje na struju može se razlikovati.

 

 

Izvor :  alternativa-za-vas.com