Rajčica (Lycopersicon esculentum) se često smatra povrćem, mada je u stvarnosti citrusno voće. Ukusna je kada se jede sirova, u salatama ili sendvičima, skuhana ili konzervirana. Iako izvorno dolazi iz zapadne strane Južne Amerike, iz regije Kolumbije, Ekvadora, Perua, Čilea i zapadnog dijela Bolivije, rajčica je važan dio evropske prehrane već stotinama godina.

Pored toga što je ukusna, naučnici poručuju da je rajčica jako zdrava namirnica: nema škroba, ima nisku kalorijsku vrijednost, a puna je vitamina i važnih antioksidanasa.

Jedna crvena, zrela, sirova rajčica je odličan izvor vitamina A, C, K, B9 i kalija. Ima nizak nivo natrija, zasićenih masnoća, kolesterola i kalorija. U rajčici se također nalaze i vitamin B1, B3, B6, magnezij, fosfor i bakar – i svi su neophodni za dobro zdravlje.

Pored svih ovih vitamina, jedna porcija rajčica (oko 150 grama) sadrži i dva grama vlakana, što je 7% od preporučene dnevne količine.

Jedna rajčica srednje veličine sadrži oko 22 kalorije, 0 grama masti, 5 grama ugljikohidrata, 1 gram proteina i šest miligrama natrija. Također daje 40% preporučene dnevne doze vitamina C, 20 posto vitamina A, 2 posto željeza i 1 posto kalcija.

Likopen je odgovoran za veliki dio interesa za proučavanje rajčice. Ovaj čudotvorni i jako učinkoviti antioksidans nam pomaže da se oslobodimo štetnih slobodnih radikala u tijelu koji mogu naštetiti našim stanicama.

Ljudi koji žive na Zapadu dobijaju oko 85% likopena od rajčica!

U nedavnim studijama je zaključeno da likopen pomaže pri sprječavanju raka prostate, grlića maternice, usta, ždrijela, grla, jednjaka, želuca, debelog crijeva, dojke, prostate i jajnika. Zatim pomaže koži da se zaštiti od UV zračenja i igra ulogu u smanjenju lošeg kolesterola.

Studija koju su proveli dermatolozi na Sveučilištu Charite u Berlinu otkrila je vezu između likopena i glatke, manje naborane kože. Istraživači su otkrili da likopen igra jako važnu ulogu za zdravlje kostiju, te da žene koje ne konzumiraju dovoljno namirnica koje ga sadrže  imaju veću šansu da obole od osteoporoze.

Dok kuhanje rajčica umanjuje količinu Vitamina C, ono povećava učinkovitsot likopena. Pošto je likopen lako topiv u masti, za najbolji efekat se preporučuje kuhanje paradajza na maslinovom ulju.

Konzumiranje svježih rajčica pomaže da se smanji loš kolesterol i nivo triglicerida. Osim toga, sprječava neželjenu agregaciju (nakupljanje) stanica u krvi – faktor koji je posebno važan u smanjivanju rizika od srčanih tegoba. U nedavnoj studiji, od 26 namirnica rajčice i grah su bili na vrhu popisa kada je u pitanju zdravlje srca.

Tek su nedavno naučnici počeli sa identificiranjem nekih od najneobičnijih sastojaka koji se kriju u rajčicama. Jedan od njih se zove esculeoside, drugi se zove flavonoid chalconaringenin, a treći molekula koja se zove 9okso-octadecadienoic kiselina. Sva tri sastojka, pored niacina, folata i vitamina B6 kojim su rajčice pune, igraju jako važnu ulogu u zdravlju srca.

Rajčice su vrlo dobar izvor kroma, koji pomaže pri reguliranju razine šećera u krvi. Vitamin A iz rajčica će učiniti kosu sjajnom i jakom. Pomaže pri sprječavanju bubrežnog kamenca, može smanjiti hronične bolove i bori se protiv raznih vrsta upala.

Zdravlje kostiju je još jedno područje kojem su naučnici u posljednje vrijeme posvetili veliku pažnju. U nedavnom istraživanju, rajčice i ostali prehrambeni izvori likopena su uklonjeni iz prehrane žena u postmenopauzi za period od 4 sedmice. Na kraju 4. sedmice, učesnice studije su počele pokazivati ​​znakove povećanog oksidativnog stresa u kostima i neželjene promjene u koštanom tkivu. Trenutno se očekuje nastavak ovakvih istraživanja koja bi nam trebala dati detaljnije podatke o vezi između rajčica i koštanog tkiva.

Više studija je povezalo prehranu koja uključuje redovno konzumiranje rajčica sa smanjenim rizikom od nekih neuroloških bolesti (uključujući i Alzheimerovu bolest). Nekoliko drugih studija je povezalo konzumiranje ovog super-citrusnog voća sa smanjenim rizikom od pretilosti.

Rajčice se bore protiv impotencije, te pomažu da se poveća broj spermija. Također su snažan čistač krvi, a pomažu i u čišćenju infekcije urinarnog trakta.

Izvor : pixelizam.com